Jenny Siméus

Tutoring languages: Swedish and English

Hej! Jag heter Jenny, och när jag inte skrivhandleder studenter här på Chalmers Writing Center arbetar jag som tekniklektor vid avdelningen för  fackspråk och kommunikation. Där undervisar jag i akademiskt skrivande och akademisk kommunikation för studenter på grundnivå, avancerad nivå, och doktorandnivå. Jag har en doktorsexamen i engelska, och jag har tidigare undervisat i akademiskt skrivande, engelsk grammatik och engelsk språkfärdighet vid olika universitet runt om i Sverige.

Som skrivhandledare vill jag stötta er studenter i alla stadier av  skrivprocessen, och ge er de verktyg ni behöver för att utveckla era skrivfärdigheter med fokus på struktur, tydlighet, språk, och den röda tråden i texten. Jag har också omfattande erfarenhet av att coacha doktorander och yngre forskare i att skriva avhandlingar och manuskript för forskningsartiklar för publicering i vetenskapliga tidskrifter.

Mitt mål med handledningen är att du ska utvecklas som skribent och att du ska känna dig säker på hur du kan fortsätta jobba med texten.

Hi! My name is Jenny, and when I’m not tutoring students here at the Chalmers Writing Center, I work as a lecturer at the Division for Language and Communication where I teach academic writing and academic communication to students at the undergraduate, graduate, and doctoral levels. I hold a PhD in English, and I have taught academic writing, English grammar, and English language proficiency at various universities across Sweden.

As a writing tutor, I aim to support students at all stages of the writing process and provide you with the tools you need to develop your writing skills, focusing on structure, clarity, language, and the coherence of the text. I also have extensive experience coaching doctoral students and junior researchers in writing dissertations and manuscripts for research articles for publication in academic journals.

My goal with the tutoring is for you to develop as a writer, and for you to leave our meeting feeling confident about how you can continue working on your text.